موسسه مهاجرتی

معرفی روش های مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا

موسسه مهاجرتی

معرفی روش های مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا

ما با ارائه مقالاتی در خصوص انواع روش های مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و استارتاپی به شما در انتخاب کشور مقصد جهت مهاجرت کمک می کنیم

  • ۰
  • ۰

آیا قصد مهاجرت به کانادا را دارید؟ چه برای مهاجرت کاری، مهاجرت تحصیلی. ویزاهای مختلفی برای کمک به شما در دستیابی به هدفتان وجود دارد. اما با وجود گزینه های بسیار زیاد، تشخیص اینکه کدام یک برای شما مناسب است دشوار است. اینجاست که این راهنمای جامع وارد می‌شود. ما انواع مختلف ویزاهای کانادا، از جمله مجوزهای کاری، مجوزهای تحصیلی، ویزای بازدیدکنندگان و غیره را بررسی می‌کنیم. همچنین شرایط واجد شرایط بودن، فرآیندهای درخواست، و ملاحظات مهمی که باید در نظر داشته باشید را مورد بحث قرار خواهیم داد. در پایان این راهنما، درک بهتری از انواع مختلف ویزاهای موجود خواهید داشت و برای انتخاب مناسب‌ترین ویزا مجهزتر خواهید شد. پس بیایید غواصی کنیم و دنیای ویزاهای کانادا را کشف کنیم!

 

ویزای اقامت موقت (TRV)

اگر قصد دارید برای مدت کوتاهی از کانادا دیدن کنید، به احتمال زیاد به ویزای اقامت موقت (TRV) نیاز خواهید داشت. این ویزا برای اکثر بازدیدکنندگان کانادایی که شهروند کانادا یا مقیم دائم نیستند، مورد نیاز است. TRV معمولا تا شش ماه اعتبار دارد و در صورت لزوم قابل تمدید است. شما می توانید برای TRV به صورت آنلاین، از طریق پست یا حضوری در دفتر ویزای کانادا اقدام کنید.

برای واجد شرایط بودن برای TRV، باید مدرکی ارائه دهید که نشان دهد پول کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود در کانادا دارید، و همچنین مدرکی مبنی بر اینکه قصد دارید در پایان سفر خود کانادا را ترک کنید. همچنین ممکن است از شما خواسته شود که یک دعوت نامه از شخصی که در کانادا زندگی می کند، و همچنین یک معاینه پزشکی و یک گواهی پلیس ارائه دهید.

توجه به این نکته مهم است که TRV به شما اجازه کار در کانادا را نمی دهد. اگر قصد دارید در زمانی که در کانادا هستید کار کنید، باید برای مجوز کار اقدام کنید.

مجوز سفر الکترونیکی (eTA)

اگر شهروند کشوری هستید که از الزام TRV معاف است، ممکن است همچنان برای سفر به کانادا به مجوز الکترونیکی سفر (eTA) نیاز داشته باشید. eTA یک الزام ورود جدید است که برای اتباع خارجی که از الزامات TRV معاف هستند و از طریق هوا به کانادا سفر می کنند اعمال می شود. اعتبار آن تا پنج سال یا تا زمان انقضای پاسپورت شما، هر کدام که زودتر باشد، اعتبار دارد.

برای درخواست eTA، می توانید این کار را به صورت آنلاین انجام دهید. شما باید اطلاعات شخصی خود از جمله اطلاعات پاسپورت خود را ارائه دهید و همچنین به چند سوال مرتبط با سلامتی و سابقه جنایی خود پاسخ دهید. هزینه درخواست برای eTA 7 دلار کانادا است.

توجه به این نکته مهم است که eTA ورود به کانادا را تضمین نمی کند. مقامات مرزی هنوز این حق را دارند که از ورود به هر کسی که برای امنیت کانادا خطرناک تلقی می شود یا به دلایل دیگر غیرقابل قبول است، خودداری کنند.

قبل از هر کاری بهتر است با شرایط اقامت در کانادا نیز آشنا شوید.

ویزای تحصیل در کانادا

اگر قصد دارید بیش از شش ماه در کانادا تحصیل کنید، به مجوز تحصیل نیاز دارید. مجوز تحصیل به شما این امکان را می دهد که به عنوان دانشجو در کانادا بمانید و در حین تحصیل به صورت پاره وقت در محوطه دانشگاه کار کنید. برای واجد شرایط بودن برای مجوز تحصیل، باید توسط یک موسسه آموزشی کانادا پذیرفته شده باشید، ثابت کنید که پول کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود دارید، و توضیحی ارائه دهید که در آن برنامه های خود را برای تحصیل در کانادا مشخص می کند.

شما می توانید برای مجوز تحصیل به صورت آنلاین، از طریق پست یا حضوری در دفتر ویزای کانادا اقدام کنید. هزینه درخواست برای مجوز تحصیل 150 دلار کانادا است و ممکن است از شما خواسته شود که یک معاینه پزشکی و گواهی پلیس ارائه دهید. توجه به این نکته ضروری است که مجوز تحصیل به شما اجازه نمی دهد خارج از دانشگاه کار کنید مگر اینکه مجوز کار جداگانه داشته باشید.

ویزای کار در کانادا

اگر قصد دارید در کانادا کار کنید، به مجوز کار نیاز دارید. انواع مختلفی از مجوزهای کار موجود است، از جمله مجوزهای کار آزاد، مجوزهای کار ویژه کارفرما، و مجوزهای کار توافقات بین المللی. نوع مجوز کار شما به شرایط شما بستگی دارد.

مجوز کار آزاد به شما امکان می دهد برای هر کارفرمایی در کانادا کار کنید، در حالی که مجوز کار ویژه کارفرما فقط به شما امکان می دهد برای یک کارفرمای خاص کار کنید. مجوزهای کار قراردادهای بین المللی تحت توافقنامه ها یا ترتیبات بین المللی خاصی مانند توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی (NAFTA) صادر می شود.

برای واجد شرایط بودن برای مجوز کار، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید، بتوانید ثابت کنید که پس از انقضای مجوز کار، کانادا را ترک خواهید کرد و پول کافی برای حمایت از خود در طول اقامت خود در کانادا داشته باشید.

شما می توانید برای مجوز کار به صورت آنلاین، از طریق پست یا حضوری در دفتر ویزای کانادا اقدام کنید. هزینه درخواست برای مجوز کار 155 دلار کانادا است و ممکن است از شما خواسته شود که یک معاینه پزشکی و گواهی پلیس ارائه دهید.

ویزاهای اقامت دائم در کانادا

اگر قصد اقامت دائم در کانادا را دارید، به ویزای اقامت دائم نیاز دارید. راه های مختلفی برای اقامت دائم در کانادا وجود دارد، از جمله اکسپرس اینتری، برنامه های نامزد استانی (PNP)، حمایت از خانواده و مهاجرت تجاری.

پیشنهاد مطالعه: راحت ترین کشور برای مهاجرت کاری

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس انتری یک سیستم آنلاین است که توسط دولت کانادا برای مدیریت درخواست ها برای ویزای اقامت دائم استفاده می شود. این یک سیستم مبتنی بر امتیاز است که متقاضیان را بر اساس عواملی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری و توانایی زبان ارزیابی می کند. اگر امتیاز کافی کسب کنید، از شما دعوت می شود تا برای اقامت دائم اقدام کنید.

برای واجد شرایط بودن برای اکسپرس اینتری، باید شرایط یکی از برنامه های مهاجرتی زیر را داشته باشید: برنامه کارگر ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال، یا کلاس تجربه کانادایی.

برنامه های نامزد استانی (PNP) کانادا

برنامه های نامزد استانی (PNP) به گونه ای طراحی شده است که به استان ها و مناطق کانادا اجازه می دهد تا مهاجرانی را انتخاب کنند که مهارت ها و تجربه لازم برای کمک به اقتصاد محلی خود را دارند. هر استان و منطقه دارای PNP خاص خود است، با شرایط واجد شرایط بودن و فرآیندهای درخواست متفاوت.

برای واجد شرایط بودن برای PNP، باید مهارت ها و تجربه مورد نیاز استان یا قلمرو خاص را داشته باشید و همچنین شرایط یکی از برنامه های مهاجرتی زیر را داشته باشید: برنامه کارگر ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال، یا کلاس تجربه کانادایی .

اقامت در کانادا از طریق خانواده 

اگر عضوی از خانواده دارید که شهروند یا مقیم دائم کانادا است، ممکن است بتواند از شما برای اقامت دائم حمایت مالی کند. برای واجد شرایط بودن برای حمایت از خانواده، باید همسر، شریک زندگی مشترک، فرزند تحت تکفل یا دیگر بستگان واجد شرایط شهروند یا مقیم کانادا باشید.

پیشنهاد مطالعه: کار در کانادا بدون مجوز کار

مهاجرت تجاری به کانادا

مهاجرت تجاری برای جذب افرادی طراحی شده است که می توانند با سرمایه گذاری یا راه اندازی کسب و کار در کانادا به اقتصاد کانادا کمک کنند. چندین برنامه در دسترس است، از جمله برنامه ویزای استارت آپ، برنامه افراد خوداشتغال، و برنامه استانی نامزد برای کسب و کار.

برای واجد شرایط بودن برای مهاجرت تجاری، باید دارایی خالص مشخصی داشته باشید، تجربه اداره یک تجارت داشته باشید و بتوانید مقدار مشخصی پول را در یک تجارت کانادایی سرمایه گذاری کنید.

انتخاب ویزای مناسب برای نیازهای شما

انتخاب ویزای مناسب برای نیازهای شما می تواند کار سختی باشد، اما مهم است که برای بررسی دقیق گزینه های خود وقت بگذارید. با تعیین دلیل آمدن خود به کانادا و مدت زمانی که قصد اقامت دارید شروع کنید. سپس، در مورد انواع مختلف ویزاهای موجود و شرایط واجد شرایط بودن آنها تحقیق کنید. وضعیت مالی خود را در نظر بگیرید، زیرا برخی از ویزاها به اثبات وجوه نیاز دارند. در نهایت، با یک مشاور یا وکیل قابل اعتماد مهاجرت مشورت کنید تا مطمئن شوید که همه گزینه های موجود را درک می کنید.

نتیجه
مهاجرت به یک کشور جدید می تواند یک تجربه هیجان انگیز و دلهره آور باشد، اما با ویزای مناسب، می توانید انتقال را بسیار راحت تر انجام دهید. امیدواریم این راهنما به شما درک بهتری از انواع مختلف ویزاهای موجود در کانادا داده باشد و به شما کمک کرده باشد که مناسب ترین ویزای مورد نیاز خود را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، انجام تحقیقات و مشاوره حرفه ای برای اطمینان از موفقیت آمیز بودن روند درخواست ویزا بسیار مهم است. در سفر خود به کانادا موفق باشید!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی